Tänk digital kommunikation direkt

Handen på hjärtat – Hur många gånger har du känt att du pratar med någon från en annan planet, när du för för tusende gången drar upp  att det digitala måste inkluderas i kommunikationen? Samma vid kampanj, rapportutsläpp, kommunikationsstrategier osv?

Tyvärr är det mer regel än undantag att den som har det digitala ansvaret ofta känner sig motarbetad eller missförstådd eller inte ens lyssnad på. Jag har många vänner inom yrket som kan vittna om det. Hur många gånger har vi inte fått en rapport i handen och det enda digitala är en pdf-fil. Ganska tradig text och inga bilder.  Det kan vara rätt besvärligt och man sliter sitt hår för att få det att funka digitalt. Dessutom har du ingen budget att få göra det du behöver med den, för att den ska bli snygg och bra digitalt.

Tips!

Petra Jankov som är digitalt ansvarig på TCO har skrivit ett jättebra inlägg om att ”tänka digitalt direkt vid rapportsläpp”. Här får du flera tips om hur man kan släppa en rapport på ett digitalt sätt. Du kanske inte behöver listan men det kan vara bra att  ta med den till jobbet och vid ert nästa kommunikationsmöte eller rapportsläpp-möte läsa listan högt.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *